پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
2288
-
الف
+

حضور 35 کشور با 59 فیلم در جشنواره سینماحقیقت

در بخش بین‌الملل دهمین دوره جشنواره فیلم مستند ایران «سینماحقیقت»، 35 کشور با 59 فیلم مستند شرکت دارند.

در بخش بین‌الملل دهمین دوره جشنواره فیلم مستند ایران «سینماحقیقت»، 35 کشور با 59 فیلم مستند شرکت دارند.

به گزارش آی‌فیلم به نقل از روابط عمومی جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، در بخش مسابقه بین‌الملل، 27 فیلم از 24 کشور دنیا پذیرفته شدند که برای کسب تندیس فیروزه‌ای سینماحقیقت در سه گروه مستندهای کوتاه، نیمه‌بلند و بلند به رقابت می‌پردازند.

آلمان با 6 فیلم؛ ایتالیا و آمریکا با 3 فیلم؛ فرانسه، انگلیس، لهستان، روسیه، سوئیس و کلمبیا با دو فیلم؛ اسپانیا، پرتغال، ترکیه، کرواسی، اوکراین، رومانی، جمهوری چک، اسکاتلند، مکزیک، جمهوری آذربایجان، لتونی، تایوان، لبنان، قرقیزستان و پاکستان هم با یک فیلم، در بخش مسابقه بین‌الملل جشنواره سینماحقیقت شرکت دارند.

مستندسازان 21 کشور نیز در بخش‌های غیر‌رقابتی جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت نظیر نمایش‌های ویژه، پرتره، روزگار ما، آینه یک جشنواره و مرور سینمای مستند یک کشور حضور دارند. مستندسازان کشورهای ایتالیا و آمریکا با 5 فیلم، آلمان با 4 فیلم، انگلیس، سوئیس، دانمارک با 3 فیلم، فرانسه، نروژ، بلژیک و تایوان با 2 فیلم، هلند، کانادا، لهستان، ترکیه، فنلاند، تایوان، صربستان، لیتوانی، شیلی، هند و فلسطین هم با یک فیلم، در بخش‌های جنبی سینماحقیقت شرکت کردند.

در مجموع دو بخش مسابقه و جنبی و از جمع 35 کشور حاضر در دهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، آلمانی‌ها با 10 فیلم در صدر کشورهای حاضر در این رویداد بزرگ سینمای مستند ایران قرار گرفتند. رتبه دوم از آن ایتالیا و آمریکا با 8 فیلم است. انگلیس و سوئیس با 5 فیلم و فرانسه هم با 4 فیلم، رده‌های بعدی را از آن خود کرده‌اند.

البته طی سال‌های اخیر بسیاری از پروژه‌های مستند با مشارکت چند کشور تهیه می‌شوند که این مهم در آثار راه‌یافته به جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت نیز دیده می‌شود.

گفتنی است که حدود 44 میهمان خارجی از کشورهای مختلف دنیا هم با حضور در تهران، در این رویداد مهم سینمای مستند ایران شرکت خواهند کرد.

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی، دهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را طی روزهای ۱۴ تا ۲۱ آذرماه ۱۳۹۵ با شعار «حقیقت بهترین راهنماست» که از فرمایشات حضرت علی(ع) است، در شهر تهران برگزار خواهد کرد.

ح ی / ح ی

نظر شما
ارسال نظر